Diputació de Tarragona

Geolocalització

Itinerari 3. Horta de Sant Joan - Les Gronses - Coll de Miralles.

La Terra Alta, Tarragona

Lloc de sortida: El poble d'Horta de Sant Joan

Durada: 4 - 5 hores

Des d'Horta de Sant Joan es condueix cap al sud per la T-334, girant a la dreta a la cruïlla amb la T-330 i immediatament desprès es gira a l'esquerra, seguint les indicacions cap “Els Ports”. La carretera creua camps d'oliveres encisadors, on si efectuem una breu parada es podria observa cotoliu, gratapalles, raspinell comú, gafarró i puput.
Es deixa enrere el mirador que queda a l'esquerra i es buscarà un camí a mà dreta. Aquí es pot passejar pels camps que voregen el bosc. Durant el camí es pot observar rapinyaires grans com ara àguila daurada, àguila cuabarrada, voltor i aufrany.
Havent tornat a la carretera es segueix fins una collada amb vistes a Les Roques de Benet a mà esquerra i Les Gronses a mà dreta. Des d’aquí es pot fer una excursió curta que permet admirar la bellesa de l’indret, així com trobar ocells com ara bruel, mallerenga emplomallada, bosqueta vulgar, tallarol capnegre i mosquiter pàl·lid enmig de la bosquina; o cotxa fumada, pardal roquer, merla blava, roquerol i ballester a les zones rocoses. A més, l'entorn de Les Gronses és un lloc destacat per veure la cabra salvatge ibèrica, especialment a primera hora del matí.
De nou al vehicle, es segueix fins al Mas de la Franqueta. Des d'aquí es possible seguir un camí que durà fins al Coll de Miralles, preferiblement amb un vehicle tot terreny donat que la ruta presenta un ferm fracturat, amb clots i possiblement amb roques que s'hagin pogut desprendre. Aquesta ruta ofereix unes vistes panoràmiques fabuloses de la vessant nord de massís.